Nyrkkisäännöt ulkona syömiseen – vältä näitä ruokia

Nykyään eletään kiireyhteiskunnassa – aina on kiire ja tämän vuoksi meidän on joskus pakko syödä ulkona, kahvilassa tai ravintolassa. Miten syödä ulkona niin, ettei syöminen vaikuttaisi kielteisesti terveyteen ja kehon painoon? Millaisia ruokia kannattaisi ulkona syödessä välttää? 

Ruoan määrällä on väliä

Ruoan määrällä on iso painoarvo terveellisessä ruokavaliossa. Ei ole väliä, onko kyse Fitlap- tai Paleo ruokavaliosta, keto-dieetistä vai jostain muusta – energiansaannin määrä päivän aikana vaikuttaa kehoomme. On mahdotonta, että tiettyä ruokavaliota seuraten voisit syödä enemmän kaloreita muihin ruokavalioihin verrattuna ja saavuttaa edelleen hyviä tuloksia.

Syö fiksusti myös ravintolassa

Kuten mainittu, painonpudotusta varten sinun täytyy tarkkailla, mitä pistät suuhusi. Tärkein nyrkkisääntö on syödä ulkona ruokia, joita katsomalla pystyt visuaalisesti erottamaan kaikki lautasella olevat raaka-aineet.

Tästä yksinkertaisesta syystä keitto- ja pataruoat ovat painonpudottajalta ulkona syödessä pannassa. Vaikka kuinka hyvä näkö sinulla olisi, et millään pysty tietämään mitä kaikkea kokki on voinut ruokaasi laittaa. Onko ruoassa 5 vai 50 grammaa öljyä? Löytyykö keitosta 30 vai 130 grammaa lihaa? Näitä asioita et pysty erottamaan ja tämä voi olla pitkän päälle kohtalokasta vyötäröllesi. Sama sääntö pätee kastikkeisiin – jos et ole täysin tietoinen kastikkeen sisällöstä, jätä kastike syömättä.

Kaikki raaka-aineet näkyville

Suosi ruokia, joita katsomalla pystyt erottamaan raaka-aineet – hiilihydraatit, proteiinit ja rasvat. Esimerkiksi kala tai liha perunoilla, riisillä tai tattarilla. Kastikkeeksi kermaviiliä tai oliiviöljy-pohjainen kastike.

Jos olet elämäsi aikana noudattanut ravinto-ohjelmaa, osaat varmasti nostaa lautasellesi sinulle sopivat annoskoot. Jos ruokasuunnitelmat ja annoskoot eivät ole sinulle tuttu aihe, voit rekisteröityä ja tutustua Fitlap ravinto-ohjelmaan täältä.

Kenties säikähdit pataruokien ja keittojen kieltoa – ei syytä hätään! Voit silti nauttia pata- ja keittoruokia sekä herkullisia kastikkeita, kunhan valmistat ne itse. Siten voit itse varmistaa parhaat ja terveelliset raaka-aineet sekä annoskoot. 

Jätä meille kommentti – mitkä ovat sinun parhaimmat vinkit ulkona syömiseen? 



Piditkö lukemastasi? Jaa tai kommentoi.

OTA ENSIMMÄINEN ASKEL UNELMIESI TOTEUTTAMISEKSI!


Fitlap ravintosuunnitelma auttaa sinua toteuttamaan unelmakuntosi. Voit myös jatkossa syödä tavallisia, nopeasti valmistettavia ja herkullisia ruokia. Fitlap on sinua varten, jos haluat voida paremmin ilman jatkuvaa nälän tunnetta.

Valitse maksuaika

Valitse maksutapa